PILATES

Hallitse kehosi, vahvista selkääsi

Pilates on pitkälle hiottu kehonhallintamenetelmä, joka opettaa käyttäjälleen tarkkaa koordinaatiota ja kehonhallintaa. Pilates vahvistaa keskivartaloa, parantaa kehon tasapainoa sekä notkistaa ja pidentää lihaksia. Se sopii täydellisesti eritasoisille liikkujille.

Katso, milloin järjestämme Pilates-tunteja >>

 

Lue lisää Pilateksesta

 

LAITEPILATES

 

Kehity nopeasti laitetunnilla

Laitepilatestunneilla edistytään harppauksin. Laitteiden jousivastukset paitsi tehostavat harjoittelua ne myös tarvittaessa helpottavat vaikeiden liikkeiden suorittamista. Pian teet liikkeitä, joita et uskonut koskaan tekeväsi.

Katso, milloin järjestämme Laitepilates-tunteja >>

Lue lisää Laitepilateksesta

Pilateksen juuret ovat laiteharjoittelussa. Joseph Pilates kehitti ensimmäiset versiot pilateslaitteista kuntoutustarkoitukseen sairaalasängyistä. Ne nopeuttivat monien vuodepotilaiden kuntoutumista. Myöhemmin Pilates suunnitteli varta vasten pilatesharjoitteluun tarkoitettuja laitteita. Laitepilates soveltuu edelleen hyvin myös erilaisista vammoista kuntoutukseen.

Useat pilateslaitteet, kuten Reformer, Wunda Chair, Cadillac ja Tower, toimivat jousivastuksilla. Ne kehittävät voimaa, notkeutta ja motorisia taitoja. Niiden lisäksi Pilatesstudio Arabiassa on käytössä Spine Corrector -kaaret.

Laitetuntimme järjestetään kiertoharjoitteluna pareittain. Laitepisteitä on neljä, ja ohjaaja kiertää avustamassa jokaista asiakasta vuoron perään. Ohjauksemme on siis hyvin yksilöllistä.

Ennen kuin tulet laitetunneillemme, käythän tutustumassa laitteiden toimintaan esimerkiksi kurssilla. Näin pysyt tunneilla toisten tahdissa. Sen lisäksi sinulla olisi hyvä olla jo jonkin verran taustaa mattopilateksesta. Voit tutustua laitteisiin myös yksityis- tai duotunnilla.

KEHONHUOLTO

Vahvistu ja pidennä kireitä lihaksia

Kehonhuoltotunneilla hyödynnetään dynaamista syvävenyttelytekniikka. Sitä harjoittamalla  kehon lyhyet ja kireät lihakset pidentyvät, ja keho vapautuu takaisin sen normaaliin eli neutraaliin asentoon. Neutraalin asennon hallinta on kaikkien fyysisten suoritusten perusta. Tunneilla käytyäsi tunnet olon virkeäksi ja säännöllisen harjoituksen tuloksena vahvistut ja notkistut.

Voit osallistua viikkotunneille, kun olet käynyt alkeiskurssin tai starttipaketin yksityistunnilla. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille.

 

KEHONHUOLTO

Barreen jää koukkuun

Barressa tulokset tuntuvat ja näkyvät pian. Se on yhdistelmä pilatesta ja balettia. Se on niin tehokas ja kiva harjoittelumuoto, että siihen jää koukkuun. Tunnilla ei tehdä koreografiaa, mutta liikkeet ja musiikki tempaavat mukaansa kuin hyvä tanssitunti. Liikkeet ovat turvallisia mutta supertehokkaita.

Katso, milloin järjestämme Barre-tunteja >>

Lue lisää Barresta

Barre on supertehokas koko kehon treeni, joka tehdään balettitankoa eli barrea apuna käyttäen. Erityisesti pakarat, reidet ja keskivartalo pääsevät töihin. Barre-tunnilla liikkeet tehdään musiikin mukana, mikä tuo treeniin energiaa ja iloa ja auttaa jaksamaan myös ne viimeiset toistot.

Barren juuret ovat klassisen baletin tankoharjoittelussa ja Lotte Berkin metodissa, joka yhdistää kuntoutusta ja baletin tekniikkatreeniä. Lisäksi pilateksesta ja joogasta tutut tiedostava tekeminen, oikeat linjaukset ja puhtaat liikeradat ovat keskeisiä elementtejä barressa.

Isometrinen lihastyö, jota barre-tunnilla tehdään paljon, sytyttää syvät ryhtiä kohottavat lihasketjut ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa.  Tällöin keho tiivistyy ja lihakset kehittyvät kauniin muotoisiksi. Barre-tunnilta saat mukaasi hyvän ryhdin ja voimaantuneen olon.

SPIRAALISTABILAATIO

Spiraalistabilaatiolla selkä kuntoon

Spiraalistabilaatio eli SPS on tsekkiläisen ortopedin Richard Smisekin kehittämä kehonhallinta-, terapia- ja liikuntamenetelmä. Tavoitteena on liikkuessa hyvin tuettu mutta vapaa selkäranka. 

Katso, milloin järjestämme Spiraalistabilaatio-tunteja >>